PROJEKT ‘WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH I ROZWÓJ KOMPETENCJI UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJUM
W GMINIE RADWANICE”
Od 15 września 20017 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Radwanicach oraz w Szkole Podstawowej w Buczynie rozpoczęła się realizacja projektu „ Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w Gminie Radwanice. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundusze na realizację projektu pozyskała Gmina Radwanice, która złożyła wniosek aplikacyjny o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego (współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Głównym celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych miedzy obszarami wiejskimi i wielkomiejskimi.
Cele szczegółowe zakładają:
- Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw.
- Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego.
- Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia.
- Doradztwo i opiekę psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższenia kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną na każdym etapie edukacyjnym.
Cele projektu zostaną osiągnięte dzięki realizacji w roku szkolnym 2017/2018 z następujących działań:
Zajęcia dla uczDodatkowe zajęcia dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych.
- Zorganizowane zostały zajęcia wyrównawcze:
- Język polski
- Matematyka
- Język angielski
- Fizyka
- Chemia
- Geografia
- Biologia
- Historia i wos
- Zajęcia rozwijające:
- Język angielski
- Język francuski
- Informatyka
- Matematyka
- Przyroda
- Turystyka
- Fizyka
- Biologia i chemia
- Robotyka z informatyka język niemiecki
- Logiczne myślenie
3)Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach;
- a) logopedyczne
- b) terapia pedagogiczna
- c) terapia pedagogiczna
- d) biofeedback
W proces rekrutacji uczniów na w/w zajęcia zaangażowali się dyrektorzy szkół z gronem nauczycieli i pedagogów szkolnych, którzy najlepiej znają dzieci, ich zdolności, predyspozycje oraz problemy z którymi się borykają.
Szkoły w ramach projektu zostały doposażone w pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzonych zajęć. Został zakupiony między innymi: aparat DigiTrack Biofeedback, sprzęt komputerowy( tablety, laptopy, drukarki, projektory, kamera i aparat cyfrowy, wyposażenie pracowni fizycznej.
Uczniowie biorący udział w zajęciach brali udział w wycieczkach: do Wrocławia, Zielonej Góry oraz do Myśliborza.
W ramach projektu odbyły się zajęcia i warsztaty doskonalące dla nauczycieli.