W roku szkolnym 2025/2026 w naszej szkole realizowane będą następujące
programy i projekty:

1. Mały Mistrz

2. Program dla szkół- mleko i owoce w szkole

3. Dentobus Dolnośląski

5. Higiena Cyfrowa 2025

6. OSEhero

7. BohaterON w Twojej szkole

8. Kubusiowi Przyjaciele Natury

9. Bezpieczny Puchatek

10. Dzieciństwo bez przemocy

10. Krokus

11. Akcja-Reakcja

12. Niebieska skrzyneczka

13. Autyzm i My

14. Rówieśnicy

15. Poznaj Dolny Śląsk

16. Projekt kulinarno–językowy „Can I order a pizza?”

17. Projekt językowy „Młodzi i Święci”

18. Twoje dane – Twoja sprawa

19. Włącz Szacunek. Wyłącz hejt.

20. Uniwersytet Dzieci

21. Code Week

22. Edukacja w miejscach pamięci.

23. Śladami kultury żydowskiej.

24. OkresNostres

Mały Mistrz

Programu Wspierania Aktywności Fizycznej Dzieci i Młodzieży „Mały Mistrz” ogłoszony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, a koordynowany  przez Szkolny Związek Sportowy. Program skierowany jest do dzieci i nauczycieli z klas I-III szkół podstawowych.

Celem Programu jest:

– stworzenie warunków do stymulowania i kształtowania nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci,

– stworzenie warunków do poprawy sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci i młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi i otyłości,

– promocja zdrowego i  aktywnego stylu życia  wśród dzieci i młodzieży,

– promocja różnych sportów wśród dzieci,

– wsparcie kadr pracujących z dziećmi i młodzieżą.

W programie uczestniczą klasy: 1a, 1b, 2b i 3 b. W ramach programu nauczyciel wychowania fizycznego będzie wspierał nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej podczas lekcji wychowania fizycznego. 

Założeniem programu jest takie poprowadzenie lekcji wychowania fizycznego, żeby ich uczestnicy w ciągu roku szkolnego uczestniczyli  w 6 blokach umiejętności sportowych:

 * Rowerzysta – Turysta

 * Gimnastyk – Tancerz

 * Piłkarz

 * Pływak

 * Lekkoatleta

  * Narciarz – Saneczkarz – Łyżwiarz

z możliwością ich modyfikowania w związku z umiejętnościami nauczyciela, tradycji szkoły  i innych czynników.

Istnieje szansa na zorganizowanie Lekcji z Mistrzem oraz  Wywiadówki z Kultury Fizycznej.

Projekt kulinarno–językowy „Can I order a pizza?”

Projekt „Can I order a pizza?” skierowany jest do uczniów klas IV–VIII szkoły podstawowej. Jego głównym założeniem jest połączenie nauki języka angielskiego z praktycznym działaniem w atrakcyjnej i angażującej formie.

Podczas wspólnego przygotowywania pizzy uczniowie poznają słownictwo i zwroty przydatne w codziennych sytuacjach komunikacyjnych oraz uczą się wykorzystywać język obcy w praktyce.

W trakcie zajęć uczniowie:

  • poznają nazwy popularnych składników i akcesoriów kuchennych w języku angielskim,
  • uczą się formułowania prostych zdań i pytań,
  • odgrywają scenki sytuacyjne w pizzerii – zamawiają ulubioną pizzę, pytają o cenę i sposób dostawy,
  • doskonalą wymowę oraz umiejętność rozumienia ze słuchu,
  • pracują w grupach, rozwijając współpracę i kreatywność.

Cele projektu:

  • rozwijanie praktycznych umiejętności językowych w sytuacjach życia codziennego,
  • poszerzenie słownictwa z zakresu kuchni i gastronomii,
  • kształcenie umiejętności prowadzenia krótkich dialogów w języku obcym,
  • wzmacnianie pewności siebie w mówieniu po angielsku,
  • rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i komunikacji,
  • łączenie nauki języka z działaniami praktycznymi i zabawą,
  • wzbudzenie zainteresowania kulturą kulinarną krajów anglojęzycznych.

Projekt językowy „Młodzi i Święci”

W ramach planowanego projektu językowego „Young and Saints” uczniowie klasy 8 wyruszą w niezwykłą podróż, poznając sylwetki współczesnych młodych świętych. Carlo Acutis oraz Pier Giorgio Frassati pokazują, że świętość nie jest zarezerwowana tylko dla nielicznych, ale może stać się piękną drogą życia każdego z nas.

Podczas zajęć uczniowie będą mieli okazję odkrywać fascynujące fakty z życia świętych – ich codzienność, pasje, przyjaźnie oraz wyzwania, z którymi się mierzyli. Projekt będzie również okazją do budowania postaw empatii, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych.

Dzięki pracy w języku angielskim uczniowie rozwiną swoje kompetencje językowe: wzbogacą słownictwo, poćwiczą czytanie oraz mówienie.

W ramach projektu uczniowie będą pracować zarówno w grupach, jak i indywidualnie, co pozwoli im rozwijać umiejętność współpracy, dzielenia się pomysłami oraz samodzielnego działania.

To nie tylko zapowiedź kolejnej lekcji języka angielskiego — to plan inspirowania młodych do pięknego i wartościowego życia.

Twoje dane – Twoja sprawa

,,Twoje dane – Twoja sprawa” to ogólnopolski program edukacyjny realizowany przez Urząd
Ochrony Danych Osobowych, skierowany do uczniów szkół podstawowych i
ponadpodstawowych. Jego głównym celem jest:
– budowanie świadomości na temat ochrony danych osobowych i prawa do prywatności,
– kształtowanie odpowiedzialnych postaw w świecie cyfrowym,
– nauka bezpiecznego korzystania z danych, krytycznego myślenia i reagowania na
zagrożenia, takie jak cyberprzemoc czy nadużycia związane z publikacją wizerunku.
Program ewoluuje wraz z nowymi wyzwaniami technologicznymi, np. w kontekście RODO czy
sztucznej inteligencji. Szkoły uczestniczące w projekcie mają dostęp do:
– szkoleń i webinariów dla nauczycieli,
– konkursów i działań rozwijających kreatywność uczniów w zakresie bezpieczeństwa
danych.
Udział w „Twoje dane – Twoja sprawa” pokazuje troskę szkoły o cyfrową dojrzałość i
bezpieczeństwo uczniów, dostarczając im praktycznych narzędzi do świadomego korzystania z
nowoczesnych technologii.

BohaterON w Twojej szkole

BohaterON to ogólnopolska kampania edukacyjna i upamiętniająca, skierowana do uczniów
szkół podstawowych i ponadpodstawowych, realizowana we współpracy z Instytutem Pamięci
Narodowej. Jej głównym celem jest:
– kształtowanie świadomości historycznej i patriotyzmu,
– upamiętnianie uczestników Powstania Warszawskiego oraz innych bohaterów walk o
wolność Polski,
– rozwijanie postaw obywatelskich i szacunku dla historii.
W ramach programu uczniowie biorą udział w:
– lekcjach, warsztatach i wydarzeniach edukacyjnych,
– konkursach i projektach kreatywnych, np. tworzeniu kartek i listów dla powstańców,
działaniach społecznych, które łączą wiedzę historyczną z praktycznym
zaangażowaniem.
Udział w kampanii BohaterON to wyraz pamięci i szacunku dla bohaterów oraz sposób na
budowanie postaw obywatelskich i patriotycznych wśród młodzieży, dając uczniom możliwość
aktywnego uczestnictwa w upamiętnianiu historii Polski.

OSEhero

OSEhero to ogólnopolski program edukacyjny realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci
Edukacyjnej (OSE), skierowany do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jego

głównym celem jest:
– rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli,
– nauka bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych technologii,
– wspieranie kreatywnego i praktycznego wykorzystania narzędzi cyfrowych w edukacji.
Program obejmuje:
– lekcje, warsztaty i kursy online,
– konkursy i wyzwania edukacyjne, które rozwijają logiczne myślenie, programowanie i
innowacyjność,
– wsparcie dla nauczycieli w zakresie cyfrowych metod nauczania.
Udział w OSEhero pozwala uczniom zdobywać praktyczne umiejętności cyfrowe, wzmacniać
kompetencje w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz kreatywnie wykorzystać technologie w
codziennej edukacji.

Włącz Szacunek. Wyłącz hejt.

,,Włącz Szacunek. Wyłącz hejt.” to całoroczny program realizowany przez Ministerstwo
Cyfryzacji we współpracy z NASK i ABW, skierowany do szkół, uczniów i rodziców. Jego
głównym celem jest:
– przeciwdziałanie cyberprzemocy i hejtu w internecie,
– promowanie odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z sieci,
– kształtowanie kultury szacunku i higieny cyfrowej.
Program obejmuje:
– szkolenia i webinary dla nauczycieli, psychologów i pedagogów,
– spotkania z uczniami – zarówno na żywo, jak i online,
Cyberlekcje 3.0 – całodniowe zajęcia z cyberprofilaktyki,
konferencje i ogólnopolskie akcje edukacyjne, m.in. konferencję Safer Internet i Dzień
Bezpiecznego Internetu.
Udział w programie „Włącz Szacunek. Wyłącz hejt.” pomaga szkołom budować bezpieczne
środowisko cyfrowe, rozwija kompetencje cyfrowe uczniów i uczy reagowania na zagrożenia w
sieci.

Uniwersytet Dzieci

Uniwersytet Dzieci to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do dzieci w wieku
szkolnym, mający na celu rozwijanie ciekawości, kreatywności i pasji naukowej. Jego główne
cele to:
– inspirowanie dzieci do poznawania świata poprzez naukę i eksperymenty,
– rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, samodzielnego rozwiązywania problemów
i kreatywności,
– wspieranie edukacji pozaformalnej poprzez interaktywne zajęcia i warsztaty.

Program obejmuje:
– wykłady i warsztaty prowadzone przez naukowców, ekspertów i nauczycieli,
– projekty badawcze i eksperymenty dostosowane do wieku uczestników,
– konkursy i działania rozwijające zainteresowania naukowe dzieci.
Udział w Uniwersytecie Dzieci pozwala najmłodszym odkrywać pasje, rozwijać wiedzę i
umiejętności w przyjaznej i inspirującej atmosferze oraz przygotowuje do samodzielnego i
kreatywnego myślenia.

Code Week

Code Week to ogólnoeuropejska inicjatywa edukacyjna, skierowana do uczniów, nauczycieli i
szkół, której celem jest promowanie nauki programowania i kompetencji cyfrowych. Główne cele
programu to:
rozwijanie umiejętności programowania i myślenia logicznego,
zachęcanie do kreatywnego i praktycznego wykorzystania technologii,
włączanie w edukację cyfrową dzieci i młodzież w całej Europie.
Program obejmuje:
warsztaty, lekcje i zajęcia praktyczne z programowania, robotyki i nowych technologii,
konkursy i wyzwania edukacyjne rozwijające kreatywność i umiejętności cyfrowe,
współpracę nauczycieli i szkół w wymianie doświadczeń i dobrych praktyk.
Udział w Code Week pozwala uczniom zdobywać praktyczne kompetencje cyfrowe, rozwijać
umiejętności logicznego i kreatywnego myślenia oraz przygotowuje do aktywnego uczestnictwa
w świecie technologii.