Całkowita wartość Projektu: 1 054 693,40 zł
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 738 285,38 zł.
Informujemy, że Gmina Radwanice podpisała umowę na dofinansowanie projektu pn. „Kompleksowy program podniesienia jakości edukacji w Gminie Radwanice” w ramach Priorytetu nr 8 „Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku” Działania nr FEDS.08.01 „Dostęp do edukacji” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU: podniesienie jakości i unowocześnienie edukacji w Szkole Podstawowej im. Mariana Falskiego przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Radwanicach oraz w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Buczynie, poprzez:
– wzrost szans edukacyjnych 283 uczniów, w tym 55 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [SPE] (wśród SPE 9 osób z niepełnosprawnościami [ON]) dzięki realizacji zajęć dodatkowych;
– podniesienie kompetencji lub kwalifikacji 25 nauczycieli dzięki realizacji kursów, szkoleń i studiów podyplomowych;
– wyposażenie 2 szkół w sprzęt i pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć dodatkowych w ramach projektu, w tym do pracy z uczniami ze SPE.
GRUPA DOCELOWA:
– 2 Szkoły Podstawowe w gm. Radwanice: SP w Radwanicach i SP w Buczynie
– 283 uczniów
– 25 nauczycieli
ZADANIA:
- Doposażenie szkół w sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć dodatkowych w ramach projektu.
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie pracy z uczniami ze SPE, w tym kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych.
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK.
- Studia podyplomowe w zakresie edukacji włączającej.
- Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze (z matematyki, języka polskiego i języka angielskiego).
- Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów w zakresie stwierdzonych deficytów, w tym wsparcie edukacji włączającej: – terapia dzieci ze spektrum autyzmu, – terapia metodą Tomatisa, – rewalidacja, – integracja sensoryczna, – Biofeedback, – terapia ręki, – trening umiejętności społecznych, – terapia pedagogiczna, – logopedia, – zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, -integracja sensoryczna.
- Zajęcia podnoszące umiejętności kluczowe uczniów, rozwijające umiejętności programowania i wykorzystywania TIK oraz promujące zdrowy styl życia:
– kodowanie i programowanie,
– robotyka,
– warsztaty z druku 3D,
– zajęcia promujące zrównoważony styl życia zgodny z zasadą zero waste,
– zielone kompetencje z wykorzystaniem gogli VR,
– warsztaty z umiejętności uczenia się i kreatywności,
– koło dziennikarskie – zajęcia rozwijające kompetencje przyszłości. - Zajęcia wspierające zdrowie psychiczne uczniów:
– warsztaty z przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy ze względu na orientację seksualną i toższamość płciową,
– zajęcia z zakresu przeciwdziałania przemocy równieśniczej, w szczególności z radzenia sobie z cyberprzemocą.
GŁÓWNE REZULTATY:
– Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 2 szt.
– Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 283 os.
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 25 os.
– Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 55 os.
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 25 os.
– Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 183 os.
