Drodzy Rodzice!

Aby ułatwić Waszym pociechom pomyślny start w naszej placówce mamy dla Państwa kilka rad, które pomogą pozytywnie przygotować dziecko do przedszkola. Debiut w przedszkolu to nie łatwa sprawa! Malucha czekają zmiany w życiu, często trudne do zaakceptowania. Ale to, co nowe, wcale nie musi być niedobre. Do trudnych sytuacji trzeba po prostu dziecko i siebie przygotować.

W pierwszych dniach w przedszkolu:

 wyjdźcie z domu na tyle wcześnie, by po drodze mieć czas na rozmowę i nie ponaglać
w zdenerwowaniu dziecka,

 zdecydowanie i spokojnie żegnajcie się z dzieckiem, jednak nie za długo, by nie przedłużać trudnego rozstania,

 płaczącemu dziecku powiedzcie, że teraz pocieszy go pani i czekają na nie inne dzieci, które chcą się z nim pobawić,

 nie okazuj dziecku własnych rozterek; zostawiając je w przedszkolu przekazujecie mu wtedy swoje lęki,

 w początkowym okresie dobrze jest odbierać dziecko wcześniej, ponieważ np. trzylatek ma inne poczucie czasu i okres przebywania poza domem wydaje się bardzo długi,

 nie mówcie dziecku, że przyjdziecie po nie wcześniej, kiedy to jest niemożliwe, ponieważ będzie nieszczęśliwe, że was nie ma, nie składajcie obietnic, których nie możecie wypełnić.

Codziennie wychodzimy na spacery, plac zabaw- prosimy o dostosowanie ubrania dzieci do pogody.

 Co do przedszkola?

 luźne spodnie lub spódnica z gumką, bluza dresowa lub lekki sweterek (ważniejsza wygoda od elegancji),

 kurtka z suwakiem, który łatwo się zapina,

 ubrania z rozciągliwymi dekoltami,

podkoszulek, majteczki i spodnie na zmianę (gdyby zdarzyła się „wpadka”) w woreczku podpisanym imieniem i nazwiskiem dziecka,

 kapcie podpisane inicjałami dziecka – najlepiej na rzepy,

 2 kartoniki chusteczek higienicznych,

 opakowanie chusteczek nawilżonych,

 uśmiech na buzi i dobry humor!!!

RODZICE PIERWSZEGO DNIA PRZYNOSZĄ ZE SOBĄ:

 pewność, że dziecko sobie poradzi,

 zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola,

 uśmiech na twarzy, która będzie obserwowana przez dziecko i z której dziecko szybko potrafi wyczytać dobre i złe emocje.

 „MAŁE WYPADKI”

Zdarza się, że w pierwszych tygodniach dziecko się moczy. Przyczyny mogą być błahe:

 dziecko było pochłonięte zabawą,

 nie dało sobie rady ze zdjęciem spodenek,

 krępowało się poprosić nauczycielkę o pomoc.

Jeśli w Waszych sercach rodzi się niepokój, czy dobrze robicie oddając dziecko do przedszkola, to chcemy Was uspokoić i zapewnić, że w naszej placówce cały personel jest profesjonalnie przygotowany do pracy jaką wykonuje.

Każdy pracownik przedszkola bardzo się stara, by Wasze dziecko:

 czuło się w nim bezpiecznie,

 spędzało czas radośnie,

 nauczyło się być dzielne na miarę swoich możliwości i wieku,

 umiało być z innymi,

 rozwijało swoje zdolności i zainteresowania,

 zdobywało nowe umiejętności.

BARDZO WAŻNE

Ze względów bezpieczeństwa prosimy rodziców:

-nie zakładanie dziewczynkom kolczykow, wisiorków i innych ozdób,

-nie dawanie dziecku małych przedmiotów, pieniążków oraz innych drobnych przedmiotów.

Drodzy Rodzice pamiętajcie, że przedszkole to nie „przechowalnia”, ale drugie– po domu – ważne miejsce w życiu Waszego dziecka. Zadbajcie o to, by Was w tym miejscu nie zabrakło. Tylko wspólne poczynania rodziców i przedszkola stworzą klimat, w którym wszystkim ze sobą będzie dobrze.

WYCHOWAWCY GRUP W PRZEDSZKOLU  W ROKU SZKOLYM 2024/2025
Oa MISIEMISIEmgr Katarzyna Żyta-Szulga
Ob KRECIKIKRECIKImgr Renata Ciesielska
5 latkiMUCHOMORKImgr Magorzata Majewska
4-5 latkiODKRYWCYmgr Magdalena Remiszewska
4 latkiBYSTRZAKImgr Barbara Pracowita
3-4 latkiSŁONIKImgr Marlena Zymiak
2,5-3 latkiTYGRYSKImgr Kinga Skotnicka

„BLISKI KONTAKT Z NAUCZYCIELEM”

Rozmawiajcie z nauczycielką o dziecku. Częste kontakty i współpraca pozwolą uniknąć błędów zarówno jednej jak i drugiej stronie. Miejcie zaufanie do nauczycielek

DZIECI PRZYJĘTE DO PRZEDSZKOLA  POWINNO MIEĆ OPANOWANE NASTĘPUJĄCE CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE:

 samodzielne jedzenie łyżką,

 mycie rąk,

 czynności higieniczne przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,

 zdejmowanie i zakładanie podstawowych części garderoby (np. zakładanie kapci),

 rozpoznawanie swoich rzeczy wśród innych,

 wycieranie nosa,

 w miarę samodzielne chodzenie po schodach przy poręczy,

 znajomość swego imienia i nazwiska.

Zapewniamy rodziców, że mniej samodzielnym dzieciom służymy pomocą. Warto jednak pamiętać, że dziecko bardziej samodzielne łatwiej i szybciej przystosuje się do nowych warunków.

RADY DLA RODZICÓW! POCZĄTKI ZAWSZE SĄ TRUDNE

1. Nie przeciągaj pożegnania – pocałuj je na „do widzenia” i wyjdź.

2. Nie zabieraj dziecka do domu kiedy płacze przy rozstaniu – jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić i następnego dnia znów będzie płakało.

3. Nie obiecuj – jeśli pójdziesz do przedszkola, dostaniesz prezent. Po wyjściu z przedszkola, możesz dać dziecku jakiś drobiazg, ale nie może to być przekupywanie dziecka.

4. Kontroluj swoje wypowiedzi: zamiast – już możemy iść do domu, powiedz – teraz idziemy do domu. Dziecko nie powinno czuć, że przebywanie w przedszkolu jest sytuacją przymusową, ma się tu bowiem dobrze bawić.

5. Nie wymuszaj na dziecku, aby od razu opowiadało, co wydarzyło się w przedszkolu. Jeśli dziecko będzie gotowe – samo chętnie ci opowie.

6. Mamo – jeśli dziecko przy rozstaniu bardzo rozpacza, postaraj się aby przez kilka dni przyprowadzał je tatuś. Czasami rozstanie z tatą jest mniej bolesne.